تاریخچه شکلات نوتلا از آغاز تا امروز
تاریخچه نوتلا
تاریخچه نوتلا، داستانی الهامبخش از عشق و اشتیاق شدید همراه با انتخاب دقیق و پردازش بهترین مواد خام است تا محصولی منحصربهفرد و بینظیر تولید شود. به همین خاطر است که اکنون خانوادههای بسیاری از سراسر جهان در آغاز روز خود با شادی سر میز صبحانه حاضر میشوند.
1946
نوتلا، در اصل، پاسخی هوشمندانه به یک معضل پیچیده بود: کمبود فرآوردههای کاکائویی بهدنبال جنگ جهانی دوم.
پیترو فررو، یک شیرینیپز اهل شهر پیمونت ایتالیا، بهصورت هنرمندانهای نوعی خمیر شیرین از فندق، شکر و تنها مقدار کمی کاکائوی خام درست کرد. او آن را به شکل یک قرص نان درآورد تا بتوان آن را تکهتکه و با نان مصرف کرد و نام یک شخصیت کارناوالی مشهور محلی در آن زمان، گیندوجا، را روی آن گذاشت. در تاریخ 14 می سال 1946، شرکت فررو بهصورت رسمی تأسیس شد.
1951
مدتها پیش... ایدهای فوقالعاده شکل گرفت!
خمیر خوشمزه گیندوجا تبدیل به محصولی جدید شد که بهراحتی روی نان پخش میشد؛ که به آن، سوپرکرما (SuperCrema) گفته میشد (ماده پایه تشکیلدهنده نوتلا).
1964
ساخت محبوبترین خوراکی دنیا.
پسر پیترو فررو، مایکل با بهکارگیری نبوغ ابتکاری خود و با آزمون و خطا، دستورالعمل سوپرکرما را اصلاح کرد و برای اولین بار یک کرم جدید، مخلوطی از فندق و کاکائو، تولید کرد؛ هرچند هنوز بدون نام بود. پس کلاه خلاقیت خود را دوباره بر سر گذاشت و بهترین اسم را برای مشهورترین خوراکی مردم جهان انتخاب کرد: نوتلا.
1965
شیشه معروف نوتلا ساخته شد.
نوتلا وارد آلمان شد و مردم آلمان سریع عاشق این خوراکی خوشمزه شدند. شیشههای نوتلا که بهتازگی طراحی شده بودند با آن طرح معروف و بینقصشان با موفقیت، مورد تحسین همگان قرار گرفتند.
1966
فوقالعاده است! نوتلا به فرانسه رسید.
نوتلا بیشازپیش در اروپا معروف شد و با میزان موفقیت بالایی وارد بازار فرانسه شد.
1978
موفقیتی بی حد و مرز!
نوتلا، پس از تسخیر اروپا، وارد استرالیا شد؛ که اولین کارخانه تولید محصولات نوتلا خارج از اروپا در شهر لیتگو در نزدیکی سیدنی تأسیس شد.
1996
نوتلا در فرانسه: 30 سال متوالی خوشبینی و اثرهای هنری
نوتلا پایهگذار رویداد بزرگ «نسل نوتلا» در محیط زیبای مرکز خرید کاروسل لوور در پاریس شد: نمایشگاهی از کارهای هنرمندان بسیار مشهور مانند Decouflé ،PacoRabanne و Wolinski در سالهای بین 1966 تا 1996 که در سنین 30سالگی خود بودند و ادعا میکردند خوردن نوتلا و نان برای صبحانه لذتی به آنها میداد که الهام اثرهای خود را از آن میگرفتند.
2005
یک صبحانه قهرمانانه با نوتلا
در تاریخ 29 ماه می، 27854 نفر از مردم در شهر گلزنکیرشن آلمان گرد هم آمدند تا با نوتلا در بزرگترین صبحانه قارهای آن زمان شرکت کنند. آن رویداد آنقدر بزرگ بود که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد!
2007
ثبت روز جهانی نوتلا!
سارا روسو، یک وبلاگنویس ایتالیایی- آمریکایی و طرفدار نوتلا، تصمیم گرفت یک روز از سال را به خوراکی موردعلاقهاش اختصاص دهد؛ و از طرفداران نوتلا در سراسر جهان دعوت کرد در تاریخ 5 فوریه 2007 به یکدیگر بپیوندند. از آن زمان تاکنون، روز جهانی نوتلا بهعنوان فرصتی برای جشنگرفتن و معرفی نوتلا به مردم بود.
2011
یک علاقه مشترک!
عصر شبکههای اجتماعی فرا رسید و اینترنت تبدیل به جایی برای به اشتراکگذاشتن علایق و صحبت درباره آنها شد. صفحه جهانی Facebook نوتلا، پس از تنها یک سال مدیریت رسمی فررو، 10 میلیون طرفدار پیدا کرد.
2014
یک مهمانی برای جشنگرفتن نیمقرن خاطرات فوقالعاده
برای جشنگرفتن پانزدهمین سالروز نوتلا، سایت nutellastories.com را راهاندازی شد که طرفداران نوتلا، 76400 داستان، خاطره شاد و لحظات فراموشنشدنی خود با شیشه معروف نوتلا را به اشتراک گذاشتند؛ اما این تولد شایسته آن بود که بهگونهای تحسینبرانگیز جشن گرفته شود پس رویدادی جهانی در 10 کشور، از نیویورک گرفته تا دبی، ناپل و پاریس، برنامهریزی شد. این رویداد آنقدر باشکوه بود که حتی ایتالیا یک تمبر یادبود برای آن چاپ ومنتشر کرد!
2015
30 میلیون دوست
نوتلا همیشه صبحی خوب را برای میلیونها نفر در سراسر جهان، هم سر میز صبحانه و هم از طریق نمایشگرهای دیجیتالی، آرزو میکند. ابتدای هر روز، در Facebook لبخند را بر لبان یک جامعه بینالمللی از 30 میلیون طرفدار میآورد: یک مرحله بسیار مهیج از زندگی!
2017
اولین کافیشاپ نوتلا
در تاریخ 31 ماه می، فررو اولین رستورانی که خودش مالک آن بود و ادارهاش میکرد را در شیکاگو راهاندازی کرد: کافیشاپ نوتلا! این کافیشاپ، محلی استثنایی است که همه طرفداران نوتلا میتوانند از لحظهای که پا در آن میگذارند، لحظاتی خاص و متفاوت را زندگی و تجربه کنند و از آن لذت ببرند. میتوانند سفارش خود را از یک منو با تنوع بسیار بالا همراه با غذاهای روزانه انتخاب کنند و همچنین غذاهایی وجود دارد که میتوانند طعمهایی جدید و فوقالعاده را با ذائقهها آشنا کنند.