برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
×

خرید Jivraj چای ماسالا 250 گرمی جیوراژ

  • کشور تولید کننده: هندوستان
ادامه مطلب
اتمام موجودی کالا
ناموجود
موجود شد خبرم کن!
دوست داشتن4
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(2)
توضیحات

معرفی محصول:

چای ماسالا یا چای هندی ترکیبی شیرین و تند با عطری خاص از 5 ادویه هل، دارچین، میخک، زنجبیل و فلفل سیاه است. چای ماسالای جیوراژ با استفاده از فن آوری پرس سرد تهیه شده تا عطر و طعم چای ماسالا تا لحظه استفاده حفظ شود. برخلاف چای معمولی که با آب درست می‌شود، در تهیه‌ی چای ماسالا هم از آب گرم و هم شیر گرم استفاده می‌شود.

خواص چای ماسالا:

  • مصرف این چای برای سلامت قلب مفید است.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف چای ماسالا برای سلامت قلب مفید است. مطالعات انجام‌شده بر حیوانات نشان می‌دهد دارچین که یکی از ادویه‌های اصلی در تهیه این نوع چای است، می‌تواند تأثیر مثبتی بر کاهش فشارخون داشته باشد. برخی شواهد نشان می‌دهد دارچین تا بیش از ۳۰ درصد موجب کاهش سطح کلسترول خون، کلسترول LDL و تری‌گلیسیرید می‌شود. در برخی از مطالعات، حدود یک تا شش گرم دارچین در روز استفاده شده که این میزان کمی بیشتر از مقدار دارچین مصرف‌شده در تهیه‌ی چای سنتی هند است. اگرچه، پژوهش‌های اخیر ثابت می‌کند که حتی مصرف ۱۲۰ میلی‌گرم دارچین در روز نیز برای سلامت قلب کافی است. همچنین برخی از مطالعات انجام‌شده ثابت می‌کند چای سیاهی که در این نوشیدنی استفاده می‌شود، تأثیر مثبتی بر کاهش سطح کلسترول خون دارد. در اکثر پژوهش‌ها گفته می‌شود که نوشیدن بیش از چهار فنجان چای سیاه یا بیشتر در روز تأثیر اندکی بر کاهش فشار خون دارد. علاوه‌براین، نوشیدن سه فنجان چای سیاه یا بیشتر نیز تا ۱۱ درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

خلاصه: چای ماسالا از ترکیب دارچین و چای سیاه درست می‌شود و هر دوی آن‌ها برای سلامت قلب و کاهش کلسترول خون مفید هستند.

  • چای ماسالا می‌تواند به کنترل قندخون کمک بکند.

ترکیب زنجبیل و دارچین در تهیه این چای تأثیر مثبتی بر کنترل و کاهش قندخون دارد. برای مثال، مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند حدود ۱۰ تا ۲۹ درصد موجب کاهش مقاومت‌به‌انسولین و همچنین کاهش سطح قندخون در بدن شود. کاهش مقاومت‌ به‌ انسولین موجب می‌شود بدن شما از انسولین برای حمل شکر در خون و انتقال آن به سلول‌ها استفاده کند و همین مسئله موجب کاهش قندخون می‌شود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف دو گرم زنجبیل در روز در افراد مبتلا به دیابت نوع دو موجب کاهش ۱۲ درصدی قندخون در این افراد می‌شود. براساس مطالعات انجام‌شده، میزان مصرف مؤثر زنجبیل و دارچین در حدود یک تا شش گرم در روز است. این مقدار خیلی بیشتر از میزان مصرف‌شده در بسته‌های چای ماسالای خریداری‌شده از فروشگاه یا تهیه‌شده در کافه‌هاست. انجمن قلب آمریکا (AHA) میزان مصرف شکر در بانوان را کمتر از ۲۵ گرم در روز توصیه می‌کند که این میزان در مردان به حدود ۳۸ گرم در روز می‌رسد.

  • چای ماسالا حاوی زنجبیل است که ضدتهوعی بسیار قوی محسوب می‌شود.

زنجبیل موجب کاهش تهوع دوران بارداری نیز می‌شود. درواقع، بررسی مطالعات انجام‌شده بر روی ۱۲۷۸ زن باردار نشان می‌دهد که مصرف یک تا ۱۵ گرم زنجبیل در روز به‌طور چشمگیری میزان تهوع را کاهش می‌دهد که این میزان معمولا در یک فنجان چای ماسالا موجود است. این نوشیدنی حاوی دارچین، میخک و هل نیز هست که خاصیت ضدباکتریایی دارند و مانع از بروز عفونت‌های باکتریایی دستگاه گوارش می‌شوند. فلفل سیاه یکی دیگر از ادویه‌هایی است که خاصیت ضدباکتریایی دارد و معمولا در تهیه‌ی این چای استفاده می‌شود. از سوی دیگر،‌ مطالعات انجام‌شده بر روی حیوانات نشان‌دهنده‌ی تأثیر فلفل سیاه بر افزایش آنزیم‌های دستگاه گوارش و تسریع فرایند هضم غذا است.

خلاصه: چای ماسالا از زنجبیل، فلفل سیاه، دارچین و هل تهیه می‌شود که موجب کاهش تهوع، ‌جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی دستگاه گوارش و بهبود روند هضم غذا می‌شود.

  • تأثیر چای ماسالا بر کاهش وزن

چای ماسالا از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و تأثیر مثبتی بر کاهش چربی بدن نیز دارد. چای ماسالا معمولا با شیر گاو یا شیر سویا درست می‌شود که هر دو منبع غنی از پروتئین هستند. پروتئین به‌عنوان ماده‌ای مغذی موجب کاهش احساس گرسنگی در فرد و بهبود حس سیری می‌شود. بنابراین، چای ماسالا در مقایسه با انواع چای‌های دیگر تأثیر بیشتری بر کاهش حس گرسنگی و جلوگیری از پرخوری کاذب در طول روز دارد. این نوشیدنی ممکن است حتی به‌عنوان یک میان‌‌وعده نیز سرو شود. تحقیقات نشان می‌دهد که چای سیاهی که برای تهیه این نوشیدنی استفاده می‌شود، میزان چربی بدن را و کالری دریافتی از غذاهای مصرفی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. نتایج یک پژوهش بسیار معتبر نشان می‌دهد که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز می‌تواند از افزایش وزن ناخواسته یا افزایش وزن در ناحیه‌ی شکم جلوگیری کند. مطالعات انجام‌شده بر روی حیوانات نشان می‌دهد که مصرف فلفل سیاه از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند،‌ هرچند هنوز نمی‌توان نتایج به‌دست‌آمده را با قطعیت به انسان بسط داد. 

خلاصه: ترکیبات استفاده‌شده در تهیه‌ی چای ماسالا می‌تواند بر کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته تأثیر مثبتی بگذارد.

خرید چای ماسالا

ادامه مطلب
جزئیات محصول
محصولات مرتبط
مشاهدات اخیر

فهرست

پشتیبانی

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود و ثبت نام

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود و ثبت نام