برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
×

خرید Ben Dels مارچوبه سبز 300 گرمی بن دلز

  • مارچوبه سفید در آب نمک
  • کشور تولید کننده: اسپانیا

خرید مارچوبه سبز

ادامه مطلب
اتمام موجودی کالا
ناموجود
موجود شد خبرم کن!
دوست داشتن1
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

معرفی محصول:
مارچوبه یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین سبزیجات بومی اروپا، آفریقای شمالی و غرب آسیاست که به رنگ های سبز، سفید و بنفش در طبیعت یافت می شود.
مارچوبه مزایای زیادی برای بدن از جمله لاغری و کاهش وزن، بهبود هضم غذا و کاهش فشار خون بالا دارد.
مارچوبه را خام، آب پز، بخارپز و کبابی برای تهیه انواع سالاد، سوپ، املت، پاستا، سس و همچنین برای تزیین بشقاب سبزیجات به کار می برند. کنسرو مارچوبه سفید بن دلز مارچوبه خوشمزه و آماده مصرف برای انواع سالاد و غذا ها است.

  • فواید دارویی و درمانی مارچوبه برای بدن:

1. منبع غنی آنتی اکسیدان ها
مارچوبه مانند سایر انواع سبزیجات حاوی مقادیر بسیار بالای فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان هاست که به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو، التهاب مزمن و بیماری هایی مانند سرطان را کاهش می دهند.
مارچوبه بنفش حاوی رنگدانه های قدرتمندی به نام آنتوسیانین هاست که خواص آنتی اکسیدانی قوی داشته و باعث کاهش فشار خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را از بین می برد.
2. دستگاه گوارش
مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای فیبر موجود در مارچوبه به درمان معده درد، کاهش نفخ شکم و سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و با افزایش باکتری های مفید روده باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
3. یبوست
مارچوبه همچنین به دلیل مقادیر بالای فیبر نامحلول که دارد به بهبود حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.
4. دوران بارداری
مارچوبه منبع عالی فولات (ویتامین B9) می باشد؛ فولات یک ماده مغذی اساسی است که به شکل گیری گلبول های قرمز و تولید DNA برای رشد و نمو سالم جنین در دوران بارداری کمک می کند.
همچنین مقادیر کافی فولات خطر ابتلا به نقص لوله عصبی در جنین را کاهش می دهد.
5. فشار خون
تحقیقات نشان می دهد مارچوبه به دلیل مقادیر بالای پتاسیم که دارد با شل کردن دیواره رگ های خونی و دفع نمک اضافی بدن از طریق ادرار به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
6. لاغری و کاهش وزن
مارچوبه یک سبزی کم کالری است و به دلیل مقادیر بالای فیبر دارد که با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.
7. سرطان
مارچوبه تازه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون هستند که خاصیت سم زدایی داشته و برای پیشگیری و درمان انواع سرطان مغز استخوان، پستان، روده بزرگ، حنجره و سرطان ریه بسیار مفید می باشد.
8. درمان افسردگی
مقادیر بالای فولات موجود در مارچوبه با جلوگیری از تولید بیش از حد هموسیستئین در بدن می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.
هموسیستئین بیش از حد در خون تولید هورمون های سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین را که نقش مهمی در بهبود خلق و خو و درمان بی خوابی شبانه دارند، مختل می کند.
9. پوکی استخوان
مقادیر قابل توجه ویتامین K موجود در مارچوبه با بهبود جذب کلسیم و کاهش مقدار کلسیم دفع شده در ادرار می تواند سلامت استخوان ها را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.
10. دیورتیک طبیعی
مارچوبه حاوی مقادیر قابل توجهی اسید آمینه آسپاراژین است که به افزایش دفع ادرار کمک کرده و به این ترتیب باعث درمان ادم یا ورم بدن و فشار خون بالا می شود.
همچنین افزایش دفع ادار به سم زدایی کلیه ها و دستگاه ادراری کمک کرده و عفونت ادراری را درمان می کند.
11. سندروم پیش از قاعدگی
تحقیقات نشان داده که مارچوبه به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به درمان افسردگی، خستگی و درد های شدید دوران قاعدگی کمک کرده و با بهبود تعادل هورمون ها در بدن، خطر ابتلا به سندروم پیش از قاعدگی را کاهش می دهند.
12. قند خون و دیابت
گفته می شود که مارچوبه به دلیل مقادیر بالای ترکیبات ضد التهابی که دارد به کاهش قند خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.
13. سلامت چشم
مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین A موجود در مارچوبه به تقویت بینایی کمک کرده و با کاهش رادیکال های آزاد بدن خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید و شب کوری را کاهش می دهند.
14. کلسترول خون
در برخی مطالعات اولیه مشخص شده که مارچوبه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

ادامه مطلب
جزئیات محصول
محصولات مرتبط
مشاهدات اخیر

فهرست

پشتیبانی

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود و ثبت نام

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود و ثبت نام